Shipping (Indexes & Companies). Trasporti Navali.

da non sottovalutare:no::cool:;)


DryShips Q3 Risultati finanziari
2009-10-27
DryShips Inc. (NASDAQ: DRYS), fornitore globale di servizi di trasporto marittimo di merci drybulk e di perforazione offshore di petrolio in acque profonde, ha annunciato la sua non certificati risultati finanziari e operativi per il terzo trimestre e nove mesi terminati il 30 settembre 2009.

George Economou, Chairman e Chief Executive Officer della Società ha commentato:
"Siamo lieti di annunciare un altro trimestre di risultati operativi redditizio per DryShips come sia la nostra unità di perforazione e drybulk continuato a svolgere a tassi di utilizzo elevati. Siamo particolarmente soddisfatti con gli elevati tassi di utilizzazione realizzati dagli Raude Eirik, che è di perforazione off in Ghana il campo Giubileo per Tullow Oil. Il Eiriksson Leiv si prevede di completare il proprio incarico con Shell nel Mare del Nord nel mese di ottobre e la mobilitazione per iniziare le operazioni di trivellazione nel Mar Nero nel quadro di un contratto di 3 anni per la Petrobras.Maggior parte degli indicatori economici per l'economia mondiale sembra indicare la fine della recessione e stiamo anche vedendo i segni di ripresa da parte di paesi oltre a Cina e India. Il piano di stimolo attuato dal governo cinese in precedenza nel corso dell'anno non ha affatto giocato da sé, come la maggior parte di questo denaro è andato allo sviluppo delle infrastrutture che sono i progetti a medio e lungo termine. Mentre la domanda di spedizione è drybulk dovrebbe rimanere forte per i prossimi anni, il volume delle commesse di grandi dimensioni continua a destare preoccupazione, in particolare per il 2010. Le consegne effettive nei primi nove mesi del 2009 erano molto più piccole sono state previste all'inizio dell'anno e offrono qualche speranza che le cancellazioni e ritardi allevierà le proiezioni eccesso di offerta.

"La nostra flotta drybulk è ora praticamente totalmente fissato per il resto del 2009 e il 2010 e il 77% fissato per il 2011 a livelli sani e siamo pronti a sfruttare la volatilità dei tassi di nolo per il futuro attraverso la nave piùacquisizioni. DryShips ha ora 1,44 miliardi dollari in fissa EBITDA dal suo rinfuse secche e le unità di perforazione per i prossimi 2,25 anni e siamo ben posizionati per trarre vantaggio dalle opportunità di acquisizione che si presentano ".

La società ha registrato un utile netto di 35,6 milioni dollari, o 0,12 dollari e l'utile base per azione diluita per il periodo di tre mesi terminato il 30 settembre 2009, rispetto a un utile netto di $ 180,0 milioni, o $ 4,13 di base e diluito per azione per il periodo di tre mesi conclusisi il 30 settembre 2008. L'EBITDA, che è definita e riconciliato più avanti in questo comunicato stampa, è stato 104,8 milioni dollari per il terzo trimestre del 2009 rispetto ai 258,5 milioni dollari per lo stesso periodo nel 2008.

Incluse nei risultati del terzo trimestre è una perdita di 39,3 milioni dollari o 0,15 dollari per azione associate con la valutazione di operazioni di swap della Società dei tassi di interesse. Escludendo questa voce, l'utile netto sarebbe pari a 74,9 milioni dollari o 0,27 dollari per azione.

L'utile base per azione per il terzo trimestre del 2009 comprendono un non-competenza di cassa per i dividendi cumulativi sulla Serie A Convertible Preferred Stock, pari a $ 4,0 milioni, il che riduce il reddito disponibile per gli azionisti comuni.

Per il segmento drybulk vettore, viaggio ricavi netti (ricavi meno le spese di viaggio, viaggio) è diminuito di 113,4 milioni dollari a 114,8 milioni dollari per il periodo di tre mesi terminato il 30 settembre 2009, rispetto ai 228,2 milioni dollari per il periodo di tre mesi chiuso al 30 settembre 2008. La diminuzione è attribuibile al mercato significativamente inferiori del trasporto merci nel corso del terzo trimestre del 2009 rispetto al terzo trimestre del 2008. Per il segmento di perforazione offshore, i ricavi da contratti di perforazione pari a 107,6 milioni dollari per il periodo di tre mesi chiuso al 30 settembre 2009 rispetto a 88,1 dollari per lo stesso periodo nel 2008.

Totale nave e le spese di funzionamento impianto di perforazione e di deprezzamento totale e ammortamenti è diminuito a 56,2 milioni dollari e 49,4 milioni dollari, rispettivamente, per il periodo di tre mesi terminati il 30 settembre 2009 da 58,3 milioni dollari e 50,4 milioni dollari, rispettivamente, per il periodo di tre mesi conclusosi il 30 settembre , 2008. Totale spese generali e amministrative è sceso a 22,9 milioni dollari da 27,8 milioni dollari durante i periodi di confronto.

Interessi e oneri finanziari netti del margine di interesse è sceso a 16,3 milioni dollari per il periodo di tre mesi terminato il 30 settembre 2009, rispetto ai 27,4 milioni dollari per il periodo di tre mesi conclusisi il 30 settembre 2008. Tale diminuzione è principalmente attribuibile alla diminuzione dei livelli tasso medio di interesse durante il periodo di tre mesi terminato il 30 settembre 2009, rispetto allo stesso periodo nel 2008.
 
Ssw. Osg.

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SSW [http://www.seaspancorp.com/]
Seaspan Corporation (Seaspan), incorporated on May 3, 2005, is engaged in the business of owning and chartering containerships pursuant to long-term, fixed-rate charters to container lines. During the year Ended December 31, 2008, the Company owned and operated a fleet of 35 containerships. As of December 31, 2008, the average age of the 35 vessels in its fleet was 4.8 years. Customers for its operating fleet are China Shipping Container Lines (Asia) Co., Ltd. China Shipping Container Lines (Asia) Co., Ltd. (CSCL Asia), Hapag-Lloyd USA, LLC (HL USA), COSCO Container Lines Co., Ltd. (COSCON), and A.P. Moller-Maersk A/S (APM). As of December 31, 2008, 20 containerships in its fleet are under time charters with CSCL Asia, nine containerships in the fleet are under time charters with HL USA, four 4800 twenty foot equivalent unit (TEU) vessels are chartered to APM, and two 3500 TEU vessels are under time charters with COSCON.
Seaspan has entered into contracts for the purchase of an additional 28 containerships and contracts to lease an additional five containerships. Customers for Seaspan’s operating fleet are CSCL Asia, HL USA, APM, and COSCON. Customers for the additional 33 vessels include Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. (K-Line), Compania Sud Americana De Vapores S.A. (CSAV), CSCL Asia, and COSCON. Each of the vessels in its fleet is subject to a long-term time charter.
http://www.reuters.com/finance/stocks/ratios?symbol=SSW
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=SSW






OSG [http://www.osg.com/]
Overseas Shipholding Group, Inc. (OSG) is a bulk shipping company engaged primarily in the ocean transportation of crude oil and petroleum products. During the year ended December 31, 2008, the Company owned or operated a fleet of 122 vessels (aggregating 12.5 million deadweight tons and 864,800 cubic meters), of which 101 vessels operated in the international market and 21 operated in the United States Flag market. OSG's newbuilding program of owned and chartered-in vessels totaled 32 international and United States Flag vessels, bringing the Company's total operating and newbuild fleet to 154 vessels. OSG's vessel operations are organized into business units and focused on market segments each serve: crude oil, refined petroleum products, United States Flag vessels and gas. The International Flag Crude Tanker unit manages International Flag ultra large crude carrier (ULCC), very large crude carrier (VLCC), Suezmax, Aframax and Panamax tankers; the International Flag Product Carrier unit principally manages Panamax and Handysize Product Carriers; the United States Flag unit manages most United States Flag vessels, and the Gas unit had four liquefied natural gas (LNG) carriers under management, as of December 31, 2008.
As of July 29, 2009, OSG and its affiliates held approximately 77.1% of the outstanding equity of OSG America L.P. In August 2008, the Company announced the sale of subsidiaries that time chartered-in two non-core assets, the Matilde and Chrismir, both 1997-built dry bulk carriers. OSG's customers include independent and state-owned oil companies, oil traders, and United Sates and international government entities.
International Fleet Operations
Tankers International was formed by OSG and other tanker companies in order to pool the commercial operation of their modern VLCC fleets. As of December 31, 2008, Tankers International had eight participants and managed a fleet of 40 VLCC’s and ULCC’s that trade throughout the world, including all 19 of the Company's ULCC and VLCC owned and chartered-in vessels. As of December 31, 2008, Suezmax International managed a fleet of six Suezmaxes, including all three of the Company's owned and chartered-in vessels. As of December 31, 2008, there were eight participants in Aframax International and the pool commercially managed 48 vessels, including 20 of the Company's owned and chartered-in vessels. Aframax International's vessels generally trade in the Atlantic Basin, North Sea and the Mediterranean. Panamax International provides the commercial management of the Panamax fleets of its three participants. As of December 31, 2008, Panamax International managed a fleet of 27 modern Panamaxes, which includes six of the Company's crude Panamaxes and two of its Panamax Product Carriers, as well as three crude Panamaxes that are time chartered to one of the pool partners.
International Product Carriers constitutes one of the Company's business segments and is made up of a diverse International Flag and United States Flag fleet that transport refined petroleum products worldwide. The fleet, consisting of 33 medium-range product carriers and five long-range Panamax coated tankers (LR1), gives OSG the ability to provide a range of services to global customers. Refined petroleum product cargoes are transported from refineries to consuming markets and are characterized by both long- and short-haul routes. Gas constitutes one of the Company's business units, which transports two energy sources: liquefied natural gas and compressed natural gas.
U.S. Flag Fleet Operations
OSG is a commercial owner and operator of Jones Act vessels in the United States. The Company's United States Flag Fleet consists of 30 owned, operated and newbuild handysize product carriers. The acquisition of Maritrans Inc., gave OSG a presence in all United States trading routes, such as intra United States Gulf, United States Gulf to the East Coast, United States Gulf to the West Coast, the Alaskan North Slope trades and the Delaware Bay. OSG has a presence in the Alaskan North Slope trade through its 37.5% equity interest in Alaska Tanker Company, LLC (ATC).
The Company competes with Frontline Ltd., BW Group Ltd., Mitsui OSK Lines, Ltd., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha, VELA International Marine Ltd., Kristen Navigation Inc., Dynacom Tankers Management, Ltd., Thenamaris Ships Management, Inc., Delta Tankers Ltd., OAO Sovcomflot, Teekay Corporation, General Maritime Corporation, Sigma Tankers Inc., Star Tankers Inc., A/S Dampskibsselskabet Torm, Scorpio Pool Management S.A.M., Glencore International AG, Handytankers K/S, Vitol Group, Trafigura, Seacor Holdings Inc., Crowley Maritime Corporation and U.S. Shipping Partners L.P.
http://www.reuters.com/finance/stocks/ratios?symbol=OSG
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=OSG
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N.B.: per trasparenza si comunica che lo scrivente potrebbe possedere, direttamente e/o indirettamente, quote degli strumenti finanziari in oggetto o ad essi correlati. Non si forniscono pertanto in alcun modo, raccomandazioni e/o segnali di vendita-acquisto sugli strumenti finanziari in oggetto o ad essi correlati.
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Dac

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DAC [http://www.danaos.com/]
Danaos Corporation (Danaos), incorporated in 1998, is an international owner of containerships. As of June 30, 2009, the Company had a fleet of 41 containerships aggregating 165,933 twenty foot equivalent units (TEUs). Danaos charters its containerships under multi-year, fixed-rate period charters to a diverse group of liner companies, which range from 1 to 12 years for vessels in its existing fleet, and up to 18 years for its contracted vessels. As of June 30, 2009, these customers included China Shipping, CMA-CGM, Hanjin, Hyundai, Maersk, MISC, MSC, United Arab Shipping Corporation (UASC), Yang Ming and ZIM Israel Integrated Shipping Services. The Company operates through a number of subsidiaries incorporated in Liberia and Cyprus, all of which are wholly owned by it and either directly or indirectly own the vessels in its fleet. The Company’s manager is Danaos Shipping Company Limited (Danaos Shipping).
The Company deploys its containership fleet principally under multi-year charters with liner companies that operate regularly scheduled routes between commercial ports. As of June 30, 2009, its containership fleet of 41 containerships was deployed on time charters. The average age (weighted by TEU) of the 41 vessels in its containership fleet was approximately 9.9 years as of June 30, 2009. As of June 30, 2009, the average remaining duration of the charters for its containership fleet, including its 28 contracted vessels for each of which the Company has arranged charters, was 11.5 years (weighted by aggregate contracted charter hire). Some of the Company’s Post-Panamax vessels include CSCL Le Havre, CSCL Pusan, CSCL Europe, Hyundai Commodor, Hyundai Duke and Hyundai Federal. Some of its Panamax vessels include MSC Marathon, Maersk Messologi, Maersk Mytilini, YM Colombo, YM Singapore, YM Seattle, YM Vancouver, ZIM Rio Grande and ZIM Sao Paolo.
Danaos’ contracted vessels are being built based upon designs from Hyundai Samho Heavy Industries Co. Limited, Hanjin Heavy Industries & Construction Co., Ltd., Shanghai Jiangnan Changxing Heavy Industry Company Limited and Sungdong Shipbuilding & Marine Engineering Co., Ltd. In some cases, designs are enhanced by the Company and its manager, Danaos Shipping, in consultation with the charterers of the vessels and two classification societies, Det Norske Veritas and the Lloyds Register of Shipping. These designs include certain technological advances and customized modifications.
The Company competes with Zodiac Maritime, Seaspan Corporation and Costamare.
http://www.reuters.com/finance/stocks/ratios?symbol=DAC
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=DAC
http://www.finanzaonline.com/forum/showthread.php?t=1058264




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TBSI [http://www.tbsship.com/]
TBS International Limited (TBSI), incorporated in 1997, is an ocean transportation services company that offers worldwide shipping solutions to a diverse client base of industrial shippers. The Company offers liner, parcel and bulk services and vessel chartering supported by a fleet of multi-purpose tweendeckers, and handysize and handymax bulk carriers. The Company has developed its business model around trade routes between Latin America and Japan, South Korea and China, as well as ports in North America, Africa, the Caribbean, and the Middle East. In addition to providing frequent, regularly scheduled voyages within its shipping network, the Company offers additional services, such as cargo scheduling, loading and discharge that offer an integrated shipping solution to its customers. As of December 31, 2008, its controlled fleet totaled 47 vessels, including 45 ships that the Company owned and two that it charters-in with an option to purchase.
The Company’s ocean transportation services focus on Asia and Latin America. It has also extended its business model into several new markets, including the Middle East. As of December 31, 2008, its services included TBS Pacific Service, TBS Latin America Service, TBS North America Service, TBS Middle East Carriers, TBS Mediterranean Service and TBS Ocean Carriers. In addition to its liner, parcel and bulk services, the Company offers short and long-term time charter services.
The Company’s liner, parcel and bulk services carry steel products, salt, sugar, grain, fertilizers, chemicals, metal concentrates, aggregates and general cargo. Steel products include specialty and carbon steel coils, steel pipe and structural steel used in infrastructure development, construction, oil and gas transmission, and automotive and appliance manufacturing industries. Fertilizers include ammonium sulfate shipped in bulk for use in commercial agriculture. Metal concentrates include copper, zinc, silver and other metals generally shipped in small break-bulk lots from 1,000 to 10,000 metric ton parcels that are processed at their destinations by smelters into purer forms. General cargo includes industrial machinery, spare parts, oil well supplies, trailers, industrial tanks, project cargo and other commercial goods used in industrial applications.
The Company, in addition to its liner, parcel and bulk services on its trade routes, the Company times charter-out vessels on an individual customer basis through TBS Ocean Carriers. As of December 31, 2008, 10 vessels of its controlled and owned fleet were time chartered-out with an average remaining duration of 20 days. These vessels include Chesapeake Belle, Canarsie Princess, Cherokee Princess, Maori Maiden, Shawnee Princess, Siboney Belle, Savannah Belle, Tupi Maiden, Wichita Belle and Zuni Princess.
The Company’s controlled fleet as of December 31, 2008, totaled 47 vessels and comprises 24 multi-purpose tweendeckers and 23 handysize and handymax bulk carriers, totaling nearly 1.4 million deadweight (dwt) tons. All vessels are dual flagged in Panama and the Philippines. The Company’s multi-purpose tweendecker vessels have retractable tweendecks that can convert a multi-purpose tweendecker to a bulk carrier, and back again. Its bulk carriers range in size from 22,558 dwt to 45,526 dwt. Several of the vessels have equipment that enables self-loading and discharging to serve a range of ports.
http://www.reuters.com/finance/stocks/ratios?symbol=TBSI
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=TBSI
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VLCCF [http://www.knightsbridgetankers.com/]
Knightsbridge Tankers Limited (Knightsbridge), incorporated on September 18, 1996, is an international tanker company with the primary business activity of international seaborne transportation of crude oil. The Company's fleet consists of four double-hull very large crude oil carriers (VLCCs), one of which was built in 1996 and three of which were built in 1995. Each of the Vessels is owned by a subsidiary and is deployed on time charters operating worldwide. In addition to the VLCCs, Knightsbridge has contracted to acquire two Capesize bulk carriers under construction.
Knightsbridge entered into agreements for the construction of two Capesize dry bulk carriers, each with a cargo-carrying capacity of approximately 170,000 deadweight ton, with Daehan Shipbuilding Co Ltd in the Republic of Korea. The business of the Company is managed by ICB Shipping (Bermuda) Limited (the Manager), an indirect wholly owned subsidiary of Frontline Ltd.
http://www.reuters.com/finance/stocks/ratios?symbol=VLCCF
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=VLCCF



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DryShips Inc. Announces Pricing Of $400 Million Convertible Senior Notes Offering
Thursday, 19 Nov 2009 08:43pm EST
DryShips Inc. announced the pricing of its previously announced public offering of convertible senior notes. The offering size was increased from $300 million to $400 million. The sale of the convertible notes is expected to close on November 25, 2009, subject to customary closing conditions. The convertible notes, which are being issued at a price equal to 100% of their face value, will have an interest rate of 5%. The convertible notes will be senior unsecured obligations of the Company. The initial conversion price for the convertible notes will be $7.19 per share. The underwriter for the offering will also have the option to purchase up to $60 million principal amount of additional convertible notes solely to cover any over-allotments. The Company estimates that the net proceeds from the offering will be approximately $387 million after deducting underwriter discounts and commissions and estimated offering expenses payable by the Company assuming the over-allotment option is not exercised. The Company intends to use the proceeds from the offering for vessel acquisitions and other general corporate purposes.



siamo alla frutta? :p
 
DryShips Inc. Announces Pricing Of $400 Million Convertible Senior Notes Offering
Thursday, 19 Nov 2009 08:43pm EST
DryShips Inc. announced the pricing of its previously announced public offering of convertible senior notes. The offering size was increased from $300 million to $400 million. The sale of the convertible notes is expected to close on November 25, 2009, subject to customary closing conditions. The convertible notes, which are being issued at a price equal to 100% of their face value, will have an interest rate of 5%. The convertible notes will be senior unsecured obligations of the Company. The initial conversion price for the convertible notes will be $7.19 per share. The underwriter for the offering will also have the option to purchase up to $60 million principal amount of additional convertible notes solely to cover any over-allotments. The Company estimates that the net proceeds from the offering will be approximately $387 million after deducting underwriter discounts and commissions and estimated offering expenses payable by the Company assuming the over-allotment option is not exercised. The Company intends to use the proceeds from the offering for vessel acquisitions and other general corporate purposes.



siamo alla frutta? :p
chi traduce?? perche siamo alla frutta?
 
Ieri, il Baltic Dry Index, un indicatore di livello più che riproduce il costo di assumere un vettore rinfuse solide, prodotti di base come trasportare il minerale di ferro e carbone, mantenuto il suo slancio verso l'alto, anche se ha mostrato i primi segni di stanchezza dopo quasi otto settimane di rally. Il BDI è terminata alle 4.661 punti, in aumento del 18, ma il settore Capesize inviato il suo primo calo giornaliero in molti giorni, con l'indice relativo (BCI), ora a 8.056, in calo da 187 punti. Ancora il tempo medio di carte giornaliere per capesizes stand a $ 87.118, vicino ai massimi di quest'anno.
Secondo Jim Wong, analista di Nomura Holdings di Hong Kong, l'indice Baltic sarà in media 4.000 punti nel 2010. In una relazione relativa ha ricordato che il livello di 4.000 implica tutti i contratti sono redditizi. Ha anche aggiunto che "noi ribadiamo la nostra visione bullish sul settore dei trasporti marittimi a secco alla rinfusa, come ci aspettiamo che la domanda secca, soprattutto dalla Cina, continuerà a migliorare, insieme con meno del previsto approvvigionamento derivante da fine-book ritardi e cancellazioni. "
Queste sono le buone notizie finora, poiché il mercato ha corso verso la fine dell'anno, una manifestazione che ha contribuito alcuni proprietari di trovare il loro ottimismo, il libro di alcune buone occasioni e di rimpinguare le loro finanze. Ma, ancora una volta, questo rally più recente di oltre il 450% dall'inizio del 2009 è stata alimentata dalle importazioni cinesi di minerale di ferro e la congestione delle navi nei porti chiave della Cina, Australia e Brasile. Come tutti nel mercato lo sa, questo fattore è molto volatile e non appena le scorte di minerale di ferro in Cina sono alimentati, la BDI potrebbe molto bene la testa nella direzione opposta.
Questa volta più che mai, è indispensabile per i proprietari a demolire i loro anziani, saranno in concorrenza con loro quelli più giovani, non appena vengono consegnati. Secondo Peter Norfolk, direttore SSY consultazione e di ricerca, che è stato citato da Bloomberg, all'inizio del 2009 circa 170 navi Capesize erano in ordine per la consegna solo quest'anno. Tuttavia, al netto ammonta la disponibilità di nuove navi a soli 35 navi attualmente, a seguito di raspatura, la congestione e il fatto che alcuni cantieri greenfield non sono stati costruiti o non hanno espresso il calendario. Circa 300 navi Capesize erano in ordine per il 2010, il sig Norfolk detto, ma non vi era enorme incertezza su quanti sarebbero consegnati.
Nel frattempo, si stima che un totale di 600 ordini di nuova costruzione sono stati cancellati da parte degli armatori. Fuori di essi, circa 400 navi o il 65% sono portatori rinfuse solide, con riferito, 120 di loro Capesizes. Tuttavia, questo non significa molto, come i cantieri più continuato la costruzione delle navi, nella speranza di trovare altri acquirenti, che in realtà è stato il caso di molti proprietari di cinesi, che sono assistiti da banche locali e, naturalmente, il governo.
Un altro fattore interessante è che il volume principale di cancellazioni si è verificato fino a maggio. Da allora, il tasso di cancellazione è stato praticamente cancellato, praticamente senza altri annullamenti, a parte una manciata di petroliere e navi container. Ancora, la Cina da sola sembra essere in grado di sostenere il mercato, in quanto il paese sta investendo in opere pubbliche, che è solo un impulso per la domanda di materie prime, mentre il mercato immobiliare è in aumento. Finché altre economie ritorno sul mercato, con l'uscita dalla recessione lentamente diventando una realtà (Singapore è stato un altro paese che ha dichiarato la sua economia è ormai fuori dalla recessione), i proprietari di rinfuse solide dovranno più cose di cui rallegrarsi.
 
DryShips Inc. Announces Pricing Of $400 Million Convertible Senior Notes Offering
Thursday, 19 Nov 2009 08:43pm EST
DryShips Inc. announced the pricing of its previously announced public offering of convertible senior notes. The offering size was increased from $300 million to $400 million. The sale of the convertible notes is expected to close on November 25, 2009, subject to customary closing conditions. The convertible notes, which are being issued at a price equal to 100% of their face value, will have an interest rate of 5%. The convertible notes will be senior unsecured obligations of the Company. The initial conversion price for the convertible notes will be $7.19 per share. The underwriter for the offering will also have the option to purchase up to $60 million principal amount of additional convertible notes solely to cover any over-allotments. The Company estimates that the net proceeds from the offering will be approximately $387 million after deducting underwriter discounts and commissions and estimated offering expenses payable by the Company assuming the over-allotment option is not exercised. The Company intends to use the proceeds from the offering for vessel acquisitions and other general corporate purposes.



siamo alla frutta? :p

Non credo.La società sta cercando liquidità per comprare le navi che ora vengono offerte a prezzi di saldo per poterle noleggiare a prezzi odierni sicuramente piu' alti di 6 mesi fa.Lo dice l'articolo.

DryShips annuncia l'acquisizione di due navi Panamax
Giovedi, 19 November 2009
DryShips Inc., un fornitore globale di servizi di trasporto marittimo di merci drybulk e off-shore contratto di servizi di perforazione petrolifera, ha annunciato ieri un accordo per l'acquisizione di due navi Panamax per un prezzo complessivo di $ 75.76m. Le navi, una Panamax 76.635 dwt costruita nel 2007, e un Panamax 76.635 dwt costruita nel 2006, si dovrebbe essere consegnato charter-free entro il primo trimestre del 2010. Questa transazione è soggetta all'approvazione del Consiglio di Amministrazione di DryShips. Proposito DryShips Inc.
DryShips Inc., con sede in Grecia, è il proprietario e gestore di vettori drybulk e di perforazione offshore di petrolio in acque profonde che operano in tutto il mondo. A partire dal giorno di questa release, DryShips possiede una flotta di 39 navi drybulk composto da 7 Capesize, 30 Panamax e 2 Supramax, combinato con una stazza lorda di oltre 3,4 milioni di tonnellate, 2 impianti di acque ultra profonde semisommergibile di perforazione e costruzione di nuove navi di perforazione 4 Ultra Deep Water.
 
Non credo.La società sta cercando liquidità per comprare le navi che ora vengono offerte a prezzi di saldo per poterle noleggiare a prezzi odierni sicuramente piu' alti di 6 mesi fa.Lo dice l'articolo.

DryShips annuncia l'acquisizione di due navi Panamax
Giovedi, 19 November 2009
DryShips Inc., un fornitore globale di servizi di trasporto marittimo di merci drybulk e off-shore contratto di servizi di perforazione petrolifera, ha annunciato ieri un accordo per l'acquisizione di due navi Panamax per un prezzo complessivo di $ 75.76m. Le navi, una Panamax 76.635 dwt costruita nel 2007, e un Panamax 76.635 dwt costruita nel 2006, si dovrebbe essere consegnato charter-free entro il primo trimestre del 2010. Questa transazione è soggetta all'approvazione del Consiglio di Amministrazione di DryShips. Proposito DryShips Inc.
DryShips Inc., con sede in Grecia, è il proprietario e gestore di vettori drybulk e di perforazione offshore di petrolio in acque profonde che operano in tutto il mondo. A partire dal giorno di questa release, DryShips possiede una flotta di 39 navi drybulk composto da 7 Capesize, 30 Panamax e 2 Supramax, combinato con una stazza lorda di oltre 3,4 milioni di tonnellate, 2 impianti di acque ultra profonde semisommergibile di perforazione e costruzione di nuove navi di perforazione 4 Ultra Deep Water.

giusto infatti rileggendolo comprano navi e quindi altro ke frutta..
 
acquistare sui minimi, il mercato storna e si prepara asl 2010 .... secondo il mio modestissimo contributo
 
Tutto normale e fisiologico dopo il recente rally.
Free perde il 5 ma l'handy è salito del 5% quale ottima occasione per acquistare o incrementare.

...peccato però su Exm....una bella long black....

resta una buona occasione per incrementare ;)

saluti
 
Free. Fro.

$@£.V€ a tutti.


FREE [http://www.freeseas.gr/]
FreeSeas Inc., incorporated in April 23, 2004, is an international dry bulk shipping company focusing on the Handysize and Handymax sectors. The Company operates nine vessels in the dry bulk shipping market through its wholly owned subsidiaries. As of April 6, 2009, the vessels owned by the Company include M/V Free Destiny, M/V Free Envoy, M/V Free Hero, M/V Free Jupiter, M/V Free Goddess, M/V Free Knight, M/V Free Impala, M/V Free Lady and M/V Free Maverick. The operations of its vessels are managed by Free Bulkers.
As of December 31, 2008, the Company’s fleet consists of seven Handysize vessels and two Handymax vessels that carry a variety of dry bulk commodities, including coal, grains, and iron ore, which are referred to as major bulks, as well as bauxite, phosphate, fertilizers, steel products, sugar and rice, or minor bulks. The aggregate dead weight tons of its fleet is approximately 268,166 dead weight tons.
The Company competes with Euroseas Ltd., Dryships Inc., Diana Shipping Inc., Eagle Bulk Shipping Inc. and Excel Maritime Carriers Ltd.
http://www.reuters.com/finance/stocks/ratios?symbol=FREE
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=FREE




FRO [http://www.frontline.bm/]
Frontline Ltd. (Frontline) is engaged primarily in the ownership and operation of oil tankers, including oil/bulk/ore (OBO) carriers. The Company operates tankers of two sizes: very large crude carriers (VLCCs), which are between 200,000 and 320,000 deadweight tons (dwt), and Suezmaxes, which are vessels between 120,000 and 170,000 dwt. As of February 28, 2009, the Company operated a tanker fleet consisting of 83 vessels. The fleet consists of 41 VLCCs, which are either owned or chartered in, 30 Suezmax tankers, which are either owned or chartered in, eight Suezmax OBOs, which are chartered in, and four VLCCs under its commercial management. In January 2008, the Company established Independent Tankers Corporation Limited (ITCL), as a wholly owned subsidiary for the purpose of holding, by way of contribution, its interests in Independent Tankers Corporation (ITC). In February 2008, Frontline spun off 17.53% of its holding in ITCL to its shareholders.
http://www.reuters.com/finance/stocks/ratios?symbol=FRO
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=FRO
http://www.quote.com/us/stocks/char...=CANDLE&chartUi.size=800x550&chartUi.minutes=
http://www.finanzaonline.com/forum/showthread.php?t=566662
http://www.finanzaonline.com/forum/showthread.php?t=934358




N.B.: per trasparenza si comunica che lo scrivente potrebbe possedere, direttamente e/o indirettamente, quote degli strumenti finanziari in oggetto o ad essi correlati. Non si forniscono pertanto in alcun modo, raccomandazioni e/o segnali di vendita-acquisto sugli strumenti finanziari in oggetto o ad essi correlati.
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Gmr

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GMR [http://www.generalmaritimecorp.com/]
General Maritime Corporation is a provider of international seaborne crude oil transportation services. The Company's fleet consists of 21 wholly owned vessels, consisting of 10 Aframax and 11 Suezmax vessels. The 21 vessels that the Company operates have a total of 2.7 million deadweight (dwt), all of which are double hulled. Many of the vessels in the Company's fleet are sister ships. The majority of the Company's vessels operate in the Atlantic, which includes ports in the Caribbean, South and Central America, the United States, Western Africa, the Mediterranean, Europe and the North Sea. Although the majority of its vessels operate in the Atlantic, The Company also operates vessels in the Black Sea and in other regions, which enables it both to take advantage of market opportunities and to position its vessels in anticipation of drydockings. The Company's customers include most oil companies, as well as oil producers, oil traders, vessel owners and others.
The Company manages the deployment of its vessels between spot market voyage charters, which generally last from several days to several weeks, and time charters, which can last up to several years. Through its wholly owned subsidiaries, General Maritime Management LLC and General Maritime Management (Portugal) Lda, the Company provides commercial and technical management necessary for the operations of most of its vessels, which include ship maintenance, officer staffing, crewing, technical support, shipyard supervision, and risk management services through its wholly owned subsidiaries.
General Maritime Management LLC and General Maritime Management (Portugal) Lda offers services, such as supervision of routine maintenance and repair of the vessel required to keep each vessel in good and efficient condition, including the preparation of comprehensive drydocking specifications and the supervision of each drydocking; oversight of maritime and environmental compliance with applicable regulations, including licensing and certification requirements, and the required inspections of each vessel to ensure that it meets the standards set forth by classification societies and applicable legal jurisdictions, as well as the Company's internal corporate requirements and the standards required by its customers; engagement and provision of qualified crews (masters, officers, cadets and ratings) and attendance to all matters regarding discipline, wages and labor relations; arrangement to supply the necessary stores and equipment for each vessel, and continual monitoring of fleet performance and the initiation of necessary remedial actions to ensure that financial and operating targets are met.
The Company competes with American Eagle Tankers Inc. Limited, Frontline, Ltd., Overseas Shipholding Group, Inc., Teekay Shipping Corporation and Tsakos Energy Navigation.
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DRYS................sti ...azzi -8.5 con un pre market di -4.5% :wall:
ecche'??? :eek:
Torno dopo una settimana di offline e mi trovo la sorpresa? Si torna giu'?
La aspettiamo ancora a 5.5? :angry:
 
stando al grafico quindi dai 7.30 dovrebbe ritornare in verso i 5.3 ??

sando alle ciusure di ieri siamo sulla ..buona strada...
 
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