TSLA - Tesla Motors Vol. IV - Pagina 100
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  1. #991
    L'avatar di umbisam
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    GM reports $758 million loss in 2nd quarter, vs. $2.4 billion profit a year ago. Revenue fell 53% and it burned $8 billion in cash as North American plants were shut down for 8 weeks.
    Renault made a €7.3bn (SEVEN POINT THREE BILLION) loss in the first half.

  2. #992

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    queste due donne, Cathie & Tasha [che adoro ... nn è solo bella], sono monumentali

    prese per il kiulo per anni ... li hanno asfaltati tutti

    ps paolo, se nn hai tempo x vedere tutto ... minuto 17:25 - 18:00


    Si certo , sempre quella dicono. I conti non tornano peró. Hanno venduto delle azioni sui massimi attorno al 20 Luglio ed anche successivamente. A questo punto se la matematica non é un´opinione dovrebbero essere sotto il 10% ed avere quindi l´opportunitá di acquistare a prezzi super stracciati (stando al loro target price). E invece nulla, non comprano da tempo immemorabile. Mah.....meglio che non dico nulla altrimenti vi irritate. Time will tell us.

  3. #993
    L'avatar di tutmosi
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    Il bello dell'AT è che ognuno tira le righe come gli pare
    Anteprime Allegate Anteprime Allegate TSLA - Tesla Motors Vol. IV-tesla-19.jpg  

  4. #994
    L'avatar di Damien
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    Citazione Originariamente Scritto da paolo72it Visualizza Messaggio
    Si certo , sempre quella dicono. I conti non tornano peró. Hanno venduto delle azioni sui massimi attorno al 20 Luglio ed anche successivamente. A questo punto se la matematica non é un´opinione dovrebbero essere sotto il 10% ed avere quindi l´opportunitá di acquistare a prezzi super stracciati (stando al loro target price). E invece nulla, non comprano da tempo immemorabile. Mah.....meglio che non dico nulla altrimenti vi irritate. Time will tell us.
    Invece dici e continui a battere sempre sullo stesso tasto.
    Alla fine se ark pompa e scarica o ark non pompa e investe, a noi che ce ne viene? Quanto è determinante per Tesla? ARK dice 4000, magari Tesla arriverà a 40000.

  5. #995
    L'avatar di umbisam
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    Missing link

    Elon Musk now wants Tesla to be an integral link in the supply chain. He tweeted on Tuesday that the $279 billion company he runs is “open to licensing software and supplying powertrains and batteries.” It would not be the first time: the company provided both Daimler and Toyota with batteries a few years ago, but it was a small operation. As with other Musk projects, Tesla-as-a-parts-service is far from being an at-scale reality.

    There’s good reason for Musk to try. The quicker electric vehicles replace gas guzzlers on the world’s roads, the quicker Tesla can, as he put it, “accelerate sustainable energy” and reduce carbon emissions. After more than 15 years of focusing exclusively on battery power, the Fremont, California-based manufacturer ought to have an edge. Just last week, in fact, Musk told investors the Model S now has a certified range of 402 miles, compared with the roughly 300-mile range of many competitors.

    Supplying such batteries could also be a money-spinner for Tesla, as could licensing its self-driving software. Musk last week put the value of that technology at around $100,000 a car.

    There would be takers for both. Startup manufacturer Fisker, which earlier this month agreed to merge with a blank-check company, explicitly states it intends to source much of the tech for its electric vehicles from other manufacturers. Some established automakers, meanwhile, may want to play catch-up – Fiat Chrysler say. And the idea of sharing costs on so-called Autos 2.0 technology may be more appealing after the drubbing that earnings and balance sheets have taken from Covid-19.

    Timing is a big sticking point, however. It is likely to be years before regulators and passengers are comfortable with mass deployment of autonomous vehicles, despite the confidence Musk projects about Tesla’s offering.

    Battery development, meanwhile, faces challenges with no short-term fixes. They are too expensive for electric vehicles to be affordable for the masses. And there’s a chronic dearth of components. One of the most vocal at highlighting these problems is Musk himself. As recently as last week he was pleading with miners to dig up more nickel, a key component used in the batteries.

    Musk is struggling to meet Tesla’s own sales targets. Helping rivals meet theirs is some way off.

  6. #996
    L'avatar di umbisam
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    Citazione Originariamente Scritto da paolo72it Visualizza Messaggio
    Si certo , sempre quella dicono. I conti non tornano peró. Hanno venduto delle azioni sui massimi attorno al 20 Luglio ed anche successivamente. A questo punto se la matematica non é un´opinione dovrebbero essere sotto il 10% ed avere quindi l´opportunitá di acquistare a prezzi super stracciati (stando al loro target price). E invece nulla, non comprano da tempo immemorabile. Mah.....meglio che non dico nulla altrimenti vi irritate. Time will tell us.
    forse nn capisci che il threshold del 10% lo rompi solo sui massimi [assoluti e/o relativi vs gli altri investimenti del fondo]

    come puoi pensare che comprino sui massimi se lassù devono vendere ??

    basta la terza media per capire questa aritmetica ['i conti non tornano'] ed un bachelor high school per capire il regolamento di un fondo [sulla concentrazione del rischio]

  7. #997
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    Elon Musk now wants Tesla to be an integral link in the supply chain. He tweeted on Tuesday that the $279 billion company he runs is “open to licensing software and supplying powertrains and batteries.” It would not be the first time: the company provided both Daimler and Toyota with batteries a few years ago, but it was a small operation. As with other Musk projects, Tesla-as-a-parts-service is far from being an at-scale reality.

    There’s good reason for Musk to try. The quicker electric vehicles replace gas guzzlers on the world’s roads, the quicker Tesla can, as he put it, “accelerate sustainable energy” and reduce carbon emissions. After more than 15 years of focusing exclusively on battery power, the Fremont, California-based manufacturer ought to have an edge. Just last week, in fact, Musk told investors the Model S now has a certified range of 402 miles, compared with the roughly 300-mile range of many competitors.

    Supplying such batteries could also be a money-spinner for Tesla, as could licensing its self-driving software. Musk last week put the value of that technology at around $100,000 a car.

    There would be takers for both. Startup manufacturer Fisker, which earlier this month agreed to merge with a blank-check company, explicitly states it intends to source much of the tech for its electric vehicles from other manufacturers. Some established automakers, meanwhile, may want to play catch-up – Fiat Chrysler say. And the idea of sharing costs on so-called Autos 2.0 technology may be more appealing after the drubbing that earnings and balance sheets have taken from Covid-19.

    Timing is a big sticking point, however. It is likely to be years before regulators and passengers are comfortable with mass deployment of autonomous vehicles, despite the confidence Musk projects about Tesla’s offering.

    Battery development, meanwhile, faces challenges with no short-term fixes. They are too expensive for electric vehicles to be affordable for the masses. And there’s a chronic dearth of components. One of the most vocal at highlighting these problems is Musk himself. As recently as last week he was pleading with miners to dig up more nickel, a key component used in the batteries.

    Musk is struggling to meet Tesla’s own sales targets. Helping rivals meet theirs is some way off.
    In se la cosa non mi sembra un buon segnale

    Se pensano di vendere batterie ... vuol dire che il biznes power wall e' fiacco, ed forse pure hanno un eccesso di produzione (forse non vendono abbastanza auto)

    Vendere software su licenza invece e' sempre cosa buona

    Ma dubito che il software di autopilot verra mai comprato da una big car maker ... ford, gm, etc sarebbero dei pazzi a dare soldi a Tesla quando possono comprare lo stesso da google o nvdia

  8. #998

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    Citazione Originariamente Scritto da e_lm_70 Visualizza Messaggio
    In se la cosa non mi sembra un buon segnale

    Se pensano di vendere batterie ... vuol dire che il biznes power wall e' fiacco, ed forse pure hanno un eccesso di produzione (forse non vendono abbastanza auto)

    Vendere software su licenza invece e' sempre cosa buona

    Ma dubito che il software di autopilot verra mai comprato da una big car maker ... ford, gm, etc sarebbero dei pazzi a dare soldi a Tesla quando possono comprare lo stesso da google o nvdia
    Voi non capite Elon .. a lui non interessa fare soldi ma vuole un mondo green quindi piu velocemente spinge (anche aiutando) i rivali a convertirsi piu si avvicina al suo obiettivo ..
    ha un animo ambientalista ..

  9. #999

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    Citazione Originariamente Scritto da umbisam Visualizza Messaggio
    forse nn capisci che il threshold del 10% lo rompi solo sui massimi [assoluti e/o relativi vs gli altri investimenti del fondo]

    come puoi pensare che comprino sui massimi se lassù devono vendere ??

    basta la terza media per capire questa aritmetica ['i conti non tornano'] ed un bachelor high school per capire il regolamento di un fondo [sulla concentrazione del rischio]
    Certo che lo rompi sui massimi ma allo stesso modo la quota dovrebbe scendere sotto il 10% dopo una correzione significativa del titolo. Ripeto, hanno venduto sui massimi attorno ai 1650$ dopodiché il titolo é sceso fino a quasi 1400$. Non solo non hanno incrementato ma hanno venduto ancora invece. Dico una castronata?
    Ultima modifica di paolo72it; 30-07-20 alle 11:51

  10. #1000

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    Tesla Inc (NASDAQ:TSLA) SVP Andrew D. Baglino sold 4,000 shares of Tesla stock in a transaction that occurred on Monday, July 27th. The shares were sold at an average price of $1,456.18, for a total transaction of $5,824,720.00. Following the completion of the transaction, the senior vice president now owns 8,122 shares of the company's stock, valued at approximately $11,827,093.96. The sale was disclosed in a legal filing with the Securities & Exchange Commission,

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